D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara endavant RGPD), l'informem que les dades personals del personal al servei del Ministeri seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar la gestió en l'àmbit de recursos humans. Així mateix, seran tractades per la Subdirecció General de Personal, Inspecció de Serveis i Coordinació, en la seva qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància).
Adicionalment, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Subsecretaria per facilitar la correcta gestió de les dades en relació al personal al servei del departament.
- Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?
Responsable del tractament - Subdirecció General de Personal, Inspecció de Serveis i Coordinació
Unitat de la Subsecretaria de Joventut i Infància
C/ Alcalá 27 28014 MADRID.
sgpers-insp-co@juventudeinfancia.gob.es- Quins són les dades de contacte de la persona Delegada de Protecció de Dades?
Persona Delegada de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.
dpd@juventudeinfancia.gob.es- Qui són les persones interessades?
Tots els empleats que presten els seus serveis al Ministeri de Joventut i Infància.
- Quines dades tractarem de la persona interessada?
Nom, DNI, sexe, data i lloc de naixement, estat civil i descendència, formació, dades relatives a la trajectòria professional i puntualment certes dades mèdiques (tractaments mèdics acció social, prevenció de riscos).
- Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les seves dades?
A la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarem les dades personals del personal al servei del Departament per facilitar i possibilitar la gestió en l'àmbit de recursos humans. És a dir, gestió de permisos, nòmines, expedient personal, control d'horari, vacances, absències, assistències a cursos i formació, acció social, gestió de l'activitat sindical, prevenció de riscos laborals, etc.
- Quant temps seran conservades les meves dades en els sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?
Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van recollir, sent d'aplicació el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.
Les dades econòmiques es conservaran a l'empara del que es disposa en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària (LGT).
- Què legitima la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les seves dades per als fins indicats?
El tractament de les seves dades, sense perjudici de ser necessari per a l'execució d'un contracte en el qual l'interessat és part (article 6.1.b del RGPD), és necessari per complir amb una obligació legal atribuïda a la Subsecretaria de Joventut i Infància com a responsable del tractament d'aquests (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:
- Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública.
- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP), i la seva normativa de desenvolupament.
- Reial decret legislatiu 2/2015 (Estatut dels treballadors).
Les dades tractades i aportades en cada un dels requeriments cursats per la unitat de gestió de personal són els mínims imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament.
- A qui es comunicaran les meves dades?
Les seves dades personals es comunicaran als ens requerits per poder dur a terme la gestió i els fins perseguits amb el tractament: Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), Registre Central de Personal, Institut Nacional de la Seguretat Social i mutualitats de funcionaris, Entitat gestora i depositaria del Pla de Pensions de l'AGE, Tresoreria General de la Seguretat Social, Direcció General de Costos de Personal i Pensions Públiques, organitzacions sindicals, entitats financeres, Agència Estatal d'Administració Tributària, Intervenció General de l'Estat, etc.
- Es transferiran les meves dades internacionalment?
No està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de l'afectat, excepte en aquells casos legalment previstos.
- Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?
- Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si a la Subsecretaria de Joventut i Infància estem tractant dades personals que els concerneixin, o no
- Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
- Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades, quan:
- S'impugni la exactitud d'aquestes i durant el termini de temps que permeti a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar la exactitud dels mateixos.
- Sol·liciti que els conservem quan ja no siguin necessaris per la finalitat per a la qual es van recollir i prèviament a la seva esborrat per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en el seu cas únicament els conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
- Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través d'aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa de oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
- Així mateix, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri que no s'ha obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de forma presencial a c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID.
- Quines mesures de seguretat s'apliquen?
Les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes a l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que es troben descrites en els documents que conformen la Política de seguretat de la informació del Ministeri.
Traduït automàticament amb OpenAI des del Castellà