Informació addicional de protecció de dades personals en el tractament per a la gestió del procés d'eleccions a òrgans de representació del personal

D'acord amb l'Art. 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (en avant RGPD), li informem que les dades personals del personal que presta els seus serveis al Ministeri seran tractades per la Sotssecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar la celebració del procés d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat. Així mateix, seran tractades per la Subdirecció General de Personal, Inspecció de Serveis i Coordinació, en la seua qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància). 

Addicionalment, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Sotssecretaria per facilitar la gestió de les dades en relació al procés d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat.

Qui és el Responsable del tractament de les seues dades?

Responsable del tractament - Subdirecció General de Personal, Inspecció de Serveis i Coordinació 
Unitat de la Sotssecretaria de Joventut i Infància    
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.              
sgpers-insp-co@juventudeinfancia.gob.es

Quins són les dades de contacte de la persona Delegada de Protecció de Dades?

Persona Delegada de Protecció de Dades - Sotssecretaria de Joventut i Infància        
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.        
dpd@juventudeinfancia.gob.es

Qui són les persones interessades?

Tot el personal empleat que preste els seus serveis al Ministeri de Joventut i Infància.

Quines dades tractarem de la persona interessada?

Nom, DNI, data de naixement, sexe, antiguitat i Unitat d'adscripció.

Amb quina finalitat la Sotssecretaria de Joventut i Infància tractarà les seues dades?

La finalitat del tractament serà la gestió del procés d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat.

Quant de temps seran conservades les meues dades en els sistemes de la Sotssecretaria de Joventut i Infància?

Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es van recollir, sent d'aplicació el que preveu la normativa d'arxius i documentació.

Què legitima la Sotssecretaria de Joventut i Infància a tractar les seues dades per als fins indiqués?

El tractament de les dades és necessari per complir amb una obligació legal atribuïda a la Sotssecretaria de Joventut i Infància com a responsable del tractament d'aquestes (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:

  • Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP), i la seua normativa de desenvolupament. 
  • Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
  • Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical (BOE del 8 d'agost). 
  • Art. 7 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, sobre òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les Administracions Públiques, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol, en matèria de negociació col·lectiva (BOE del 20 de juliol), i per la Llei 18/1994, de 30 de juny, en el relatiu a procediment electoral (BOE del 1 de juliol; correcció d'errors BOE del 18 de juliol).
  • Reial decret 1846/1994, de 9 de setembre, que aprova el reglament d'eleccions als òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat (BOE del 13 de setembre).
  • Resolució de 14 de setembre de 1994, de la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública, per la qual es dicten instruccions sobre l'exposició amb caràcter previ dels censos de funcionaris en els centres de treball i es senyalen els criteris d'actuació en els procediments d'eleccions sindicals del personal al servei de l'Administració General de l'Estat, inclosa l'Administració de Justícia (BOE del 29 de setembre) i Resolució de 9 de maig de 2007, de la Secretaria General per a l'Administració Pública, per la qual modifica la Instrucció Sisena de la Resolució de 14 de setembre de 1994 (BOE de 23 de maig).
  • Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.
  • Reial decret 1844/1994, de 9 de setembre, que aprova el Reglament d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors en l'empresa (BOE del 13 de setembre).
A qui es comunicaran les meues dades?

Les referides dades seran objecte de tractament o de cessió a les unitats del departament ministerial que resulten competents per raó de la matèria (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància), així com altres unitats, departaments, agències o organismes autònoms amb competència en la matèria i davant requeriment (Agència Espanyola de Protecció de Dades, CCN, òrgans judicials, etc).

Es transferiran les meus dades internacionalment?

No està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de la persona afectada, llevat d'aquells casos legalment previstos.

Quins són els seus drets quan ens facilite les seues dades personals?
  • Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si en la Sotssecretaria de Joventut i Infància estem tractant dades personals que els concerneixen, o no
  • Les persones interessades tenen dret a accedir a les seues dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seua situació particular, que haurà de motivar i adjuntar junt amb la sol·licitud, podrà oposar-se al tractament específic de les seues dades en base a allò establert en l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat d'expressió de la seua causa perquè la Direcció General de Joventut i Infància realitze una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat donat que aquest no és la base jurídica del tractament. La Sotssecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seues dades, excepte que s'acrediten motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguen sobre els seus interessos, els seus drets i les seues llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seues reclamacions.
  • Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seues dades personals, quan:
    • S'impugne l'exactitud d'aquestes i durant el termini de temps que permeta a la Sotssecretaria de Joventut i Infància verificar l'exactitud dels mateixos.
    • Sol·licite que les conservem quan ja no siguen necessàries per al fi que es van recollir i prèviament a la seua esborrat per part de la Sotssecretaria de Joventut i Infància, en aquest cas únicament les conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
    • Una vegada sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Sotssecretaria de Joventut i Infància per tractar les seues dades són legítims, i per tant prevalen sobre els seus.
  • Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud adreçada a la Sotssecretaria de Joventut i Infància a través d'aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa d' oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
  • Així mateix, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan considere que no s'ha obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja siga a través del seu formulari web (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de manera presencial en c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID. 
Quines mesures de seguretat s'apliquen?

Les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes en l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que es troben descrites en els documents que conformen la Política de seguretat de la informació del Ministeri.


 

Traduït automàticament amb OpenAI des de Castellà