Informació addicional respecte al tractament de dades personals per a la gestió dels recursos administratius de responsabilitat patrimonial i revisions d'ofici

D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara endavant RGPD), l'informem que les seves dades personals seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar la gestió, tramitació i posterior comunicació de les sol·licituds presentades davant les unitats del Departament en l'àmbit dels recursos administratius, expedients de revisió i reclamacions. Així mateix, seran tractades per la Subdirecció General de Recursos, Relacions Internacionals i Publicacions, en la seva qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància).

Addicionalment, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Subsecretaria per facilitar la gestió de les dades en relació als recursos administratius de responsabilitat patrimonial que s'interposin.

Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?

Responsable del tractament – Subdirecció General de Recursos, Relacions Internacionals i Publicacions  
Unitat de la Secretaria General Tècnica de la Subsecretaria de Joventut i Infància  
Carrer Alcalá, 27. 28014 Madrid           
sgrrip@juventudeinfancia.gob.es

Quins són les dades de contacte de la persona Delegada de Protecció de Dades?

Persona Delegada de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància         
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.         
dpd@juventudeinfancia.gob.es

Qui són les persones interessades?

Les persones recurrents i reclamants i en el seu cas, altres terceres persones interessades en el procediment com a titulars de drets o interessos legítims.

Quines dades tractarem de la persona interessada?

Nom i cognoms, DNI/NIF, adreça postal i electrònica, telèfon, signatura, signatura electrònica.

Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les seves dades?

Instrucció i proposta de resolució dels recursos administratius interposats contra actes i disposicions del Departament i els seus organismes adscrits, dels procediments de revisió d'ofici i declaracions de lesivitat, de les reclamacions de responsabilitat patrimonial pel funcionament dels serveis del Departament i els seus organismes adscrits.

Quant de temps seran conservats les meves dades en els sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?

Es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van recollir, sense perjudici del que disposi la normativa d'arxius i documentació. 

Expedients de recursos administratius segons dictamen 38/2016 de la Comissió Superior Qualificadora de Documents Administratius (CSCDA). 

Expedients de responsabilitat patrimonial segons dictamen 22/2017 CSCDA. 

Què legitima a la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les seves dades per als fins indicats?
  • RGPD, article 6.1.c), el tractament és necessari per al compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 
  • Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància.
A qui es comunicaran les meves dades?

A les persones recurrents i reclamants i, quan correspongui, als seus representants i altres terceres persones interessades en el procediment, òrgans administratius o judicials.

Es transferiran les meves dades internacionalment?

No està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de la persona afectada, llevat en aquells casos legalment previstos.

Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?
  • Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si en la Subsecretaria de Joventut i Infància estem tractant dades personals que els concerneixin, o no
  • Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, que haurà de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, es podrà oposar al tractament específic de les seves dades tractament en base al que estableix l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat d'expressió de la seva causa perquè la Direcció General de Joventut i Infància realitzi una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat ja que aquest no és la base jurídica del tractament. La Subsecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seves dades, llevat que s'acreditin motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguin sobre els seus interessos, els seus drets i les seves llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seves reclamacions.
  • Podeu sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades personals, quan:
    • Es impugni la exactitud d'aquestes i durant el termini de temps que permeti a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar la exactitud dels mateixos.
    • Sollicit que els guardem quan ja no siguin necessaris per al fi que es van recollir i prèviament al seu esborrat per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en el seu cas únicament els conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
    • Un cop sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Subsecretaria de Joventut i Infància per tractar les seves dades legítimes, i per tant prevalen sobre els seus.
  • Podeu exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través d'aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa de oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
  • Així mateix, podeu presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri no s'hagi obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de forma presencial a c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID. 
Quines mesures de seguretat s'apliquen?

Les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes en l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que es troben descrites en els documents que conformen la Política seguretat de la informació del Ministeri.

Traduït automàticament amb OpenAI des del Castellà