Informació addicional de protecció de dades personals en el tractament per a la gestió del procés d'eleccions a òrgans de representació del personal

D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (en endavant RGPD), l'informem que les dades personals del personal que presta els seus serveis al Ministeri seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar la celebració del procés d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat. Així mateix, seran tractades per la Subdirecció General de Personal, Inspecció de Serveis i Coordinació, en la seva qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància). 

Addicionalment, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals portat a terme per la Subsecretaria per facilitar la gestió de les dades en relació al procés d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat.

Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?

Responsable del tractament - Subdirecció General de Personal, Inspecció de Serveis i Coordinació 
Unitat de la Subsecretaria de Joventut i Infància    
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.              
sgpers-insp-co@juventudeinfancia.gob.es

Quins són les dades de contacte de la persona Delegada de Protecció de Dades?

Persona Delegada de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància        
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.        
dpd@juventudeinfancia.gob.es

Qui són les persones interessades?

Tot el personal empleat que presti els seus serveis al Ministeri de Joventut i Infància.

Quines dades tractarem de la persona interessada?

Nom, DNI, data de naixement, sexe, antiguitat i Unitat d'adscripció.

Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les seves dades?

La finalitat del tractament serà la gestió del procés d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat.

Quant de temps seran conservades les meves dades en els sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?

Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van recollir, essent d'aplicació el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

Què legitima la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les seves dades per als fins indicats?

El tractament de les dades és necessari per complir una obligació legal atribuïda a la Subsecretaria de Joventut i Infància com a responsable del tractament d'aquestes (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:

  • Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP), i la seva normativa de desenvolupament. 
  • Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
  • Llei Orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical (BOE del 8 d'agost). 
  • Art. 7 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, sobre òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les Administracions Públiques, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol, en matèria de negociació col·lectiva (BOE del 20 de juliol), i per la Llei 18/1994, de 30 de juny, en el relatiu al procediment electoral (BOE del 1 de juliol; correcció d'errors BOE del 18 de juliol).
  • Reial decret 1846/1994, de 9 de setembre, que aprova el reglament d'eleccions als òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat (BOE del 13 de setembre).
  • Resolució de 14 de setembre de 1994, de la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública, per la qual es dicten instruccions sobre l'exposició amb caràcter previ dels censos de funcionaris en els llocs de treball i s'estableixen els criteris d'actuació en els procediments d'eleccions sindicals del personal al servei de l'Administració General de l'Estat, inclosa l'Administració de Justícia (BOE del 29 de setembre) i Resolució de 9 de maig de 2007, de la Secretaria General per a l'Administració Pública, per la qual modifica la Instrucció Sisena de la Resolució de 14 de setembre de 1994 (BOE de 23 de maig).
  • Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.
  • Reial decret 1844/1994, de 9 de setembre, que aprova el Reglament d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors a l'empresa (BOE del 13 de setembre).
A qui es comunicaran les meves dades?

Les dades referides seran objecte de tractament o de cessió a les unitats del departament ministerial que resultin competents per raó de la matèria (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància), així com altres unitats, departaments, agències o organismes autònoms amb competència en la matèria i davant requeriment (Agència espanyola de Protecció de Dades, CCN, òrgans judicials, etc).

Es transferiran les meves dades internacionalment?

No està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de la persona afectada, excepte en aquells casos legalment previstos.

Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?
  • Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si a la Subsecretaria de Joventut i Infància estem tractant dades personals que els concernen, o no
  • Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, que haurà de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, podrà oposar-se al tractament específic de les seves dades en base a l'establert a l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat de l'expressió de la seva causa perquè la Direcció General de Joventut i Infància realitzi una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat ja que aquest no és la base jurídica del tractament. La Subsecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seves dades, excepte que s'acreditin motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguin sobre els seus interessos, els seus drets i les seves llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seves reclamacions.
  • Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades personals, quan:
    • Es qüestioni l'exactitud d'aquestes i durant el termini de temps que permeti a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar l'exactitud de les mateixes.
    • Sol·liciti que les conservem quan ja no siguin necessàries per a la finalitat per a la qual es van recollir i prèviament a la seva eliminació per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en aquest cas només les conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
    • Una vegada sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Subsecretaria de Joventut i Infància per tractar les seves dades legítimes, i per tant prevalen sobre els seus.
  • Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través de aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa de oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
  • Així mateix, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri no s'hagi obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de forma presencial a c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID. 
Quines mesures de seguretat s'apliquen?

Les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes a l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que es troben descrites en els documents que conformen la Política de seguretat de la informació del Ministeri.


 

Traduït automàticament amb OpenAI des de castellà