D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara endavant RGPD), l'informem que les dades personals de les persones representants participants seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar la gestió, tramitació i posterior comunicació de les sol·licituds presentades davant les unitats del Departament. Així mateix, seran tractades per la Subdirecció General de Recursos, Relacions Internacionals i Publicacions, en la seva qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància).
Adicionalment, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals portat a terme per la Subsecretaria per facilitar la gestió de les dades en relació a la Conferència Sectorial de la Infància i l'Adolescència.
- Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?
Responsable del tractament - Subdirecció General de Recursos, Relacions Internacionals i Publicacions
Unitat de la Secretaria General Tècnica de la Subsecretaria de Joventut i Infància
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.
sgrrip@juventudeinfancia.gob.es- Quines són les dades de contacte de la persona Delegada de Protecció de Dades?
Persona Delegada de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.
dpd@juventudeinfancia.gob.es- Qui són les persones interessades?
Representants participants en el Ple.
- Quines dades tractarem de la persona interessada?
Dades identificatives de les persones representants de les comunitats autònomes, ciutats autònomes, d'altres ministeris, de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies: Nom i cognoms, lloc ocupat, correu electrònic i telèfon.
- Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les seves dades?
Preparació, convocatòria i assistència en relació amb el Ple de la Conferència Sectorial d'Infància i Adolescència.
- Quant de temps seran conservades les meves dades en els sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?
Es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van recollir i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. S'aplicarà el que disposa la normativa d'arxius i documentació.
- Què legitima a la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les seves dades per als fins indicats?
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades: 6.1.e): El tractament és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament.
- Art. 8.1 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.
- Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
- Resolució de 10 de desembre de 2021, de la Secretaria d'Estat de Drets Socials, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Infància i Adolescència, per la qual s'aprova el seu Reglament d'Organització i Funcionament.
- A qui es comunicaran les meves dades?
No hi ha previstes cessions o comunicacions de dades.
- Es transferiran les meves dades internacionalment?
No està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de la persona afectada, excepte en aquells casos legalment previstos.
- Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?
- Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si a la Subsecretaria de Joventut i Infància estem tractant dades personals que li concerneixin, o no
- Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
- En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, que haurà de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, podrà oposar-se al tractament específic de les seves dades en base a l'establert a l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat d'expressió de la seva causa perquè la Direcció General de Joventut i Infància faci una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat atès que aquest no és la base jurídica del tractament. La Subsecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seves dades, llevat que s'acreditin motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguin sobre els seus interessos, els seus drets i les seves llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seves reclamacions.
- Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades personals, quan:
- Es disputi l'exactitud d'aquestes i durant el termini de temps que permeti a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar l'exactitud dels mateixos.
- Sol·liciti que els conservem quan ja no siguin necessaris per a la fi que es van recollir i prèviament al seu esborrat per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en aquest cas únicament els conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
- Una vegada sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Subsecretaria de Joventut i Infància per tractar les seves dades legítimes, i per tant prevalen sobre els seus.
- Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través d'aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa de oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
- Així mateix, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri que no s'ha obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de manera presencial a c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID.
- Quines mesures de seguretat s'apliquen?
Les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes en l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que es troben descrites en els documents que conformen la Política de seguretat de la informació del Ministeri.
Traduït automàticament amb OpenAI des de castellà